Jurnal de campanie- ziua 22

Azi vrem să vă cerem ajutorul (am preluat îndemnul dintr-un comentariu primit aici, pe blog) . Am scris, am întrebat, am postat, am comentat, am vorbit cu oamenii  despre Cum vrei România. Am ajuns la 644 de răspunsuri, dar nu vrem să ne oprim înainte de 1000.

Chiar, brainstorming-uri virtuale se fac? 🙂 Dacă nu, putem începe:  Voi ce aţi mai face pentru promovarea chestionarului?

Încă o dată, mulţumim.

2 responses to “Jurnal de campanie- ziua 22

  1. Salutare, dragi prieteni!
    Nu am mai tinut legatura dar va urmaresc post-urile. Zilele trecute ma conversam pe mail cu niste posibili parteneri si, pentru ca le-am cerut niste „inside tips” despre ce este de facut in Portugalia (plec in concediu), uite ce mail am primit:
    „Estuve, hace un par de años en Lisboa y personalmente recomiendo la zona del Bairro Alto y de Alfama. Es una ciudad que cautiva y que enamora. La vida parece que se paraliza ahí… su gente disfruta la vida a un ritmo mucho más lento que aquí. Si hablas con el hotelero, coméntale que no pierda la oportunidad de probar la variedad de pescado que hay en Lisboa y de sus dulces que son impresionantes como los “pastéis de Belem”..los quesos son otra delicia gastronómica J.. pero importante que no se olvide las gafas de sol que, aunque parezca muy exagerado es verdad, Lisboa es una ciudad de mucha luz.”
    Traduc pe scurt ca o domnisoara foarte amabila, pe care nu am cunoascut-o niciodata imi spune ca Lisabona este un oras care captiveaza si te face sa-l indragesti (sa te indragostesti); „Viata/timpul pare ca sta in loc, oamenii savureaza viata intr-un ritm mult mai lent decat aici (Barcelona). Sa nu pierzi ocazia de a gusta felurile de peste si dulciurile care sunt impresionante, in special -pasteis de Belem- Branzeturile sunt un alt deliciu gastronomic. Dar mai ales sa nu uite de ochelarii de soare, pare ca exagerez, dar Lisabona este un oras cu multa lumina.”
    Mi-a luminat ziua acest e-mail, mai ales prin pasiunea cu care mi-a dat toate aceste sfaturi. O persoana de la o agentie, pe care nu o cunosteam si nici nu exista eventualitatea unui beneficiu.
    Cati dintre romanii nostri (angajati ai unei agentii, hotel sau indiferent de profesie) ar fi vorbit cu atata pasiune despre Romania?
    Putea sa ma sfatuiasca sa am grija la geanta in cartierele marginase, la traficul infernal sau cainii vagabonzi .
    Cum ar fi sa ne gandim mai tare la ce avem noi frumos, la ce ne face sa zambim cand trecem pe nu stiu care strada, cand mancam nu stiu ce salata de vinete sau supa cu taitei?
    Cum ar fi sa ne destindem putin, sa fim mai putin incrancenati, in primul rand unii cu altii?
    Dupa aceasta experienta cu doamna din Barcelona care imi dadea sfaturi incantatoare despre Lisabona, mi-a venit randul sa pun dau la randul meu putina „incantare” : am primit un mesaj pe contul de TravelBuddy, de la un grup de americani veseli care urma sa vina weekend-ul acesta in Bucuresti si cereau indrumari despre „castelul lui Dracula” si ce altceva ar fi de vazut in Bucuresti.
    Desi cu multe alte deadline-uri care imi suflau in ceafa, cu entuziasmul unui copil, mi-am petrecut 20 de min in care le-am facut „harta” atractiilor din Bucuresti, explicandu-le si unde este Castelul Bran. Si nu, nici macar nu i-am intrebat la ce hotel stau.
    Concluzii? Un mesaj acum 5 minute : ” Hey! This city is great!!! We are in Frateli.Tomorrow we head to Mogoaia palace. Where are u? Thanks a loooot !!!”

    Ce sentiment frumos mi-a bucurat seara…
    Ar trebui incercat mai des; este cel mai simplu branding de tara pe care il putem face fiecare dintre noi.

    Gata, a trebuit sa impartasesc. Daca aveti sugestii pentru grupul vesel, acum este momentul.

    O noapte frumoasa, bucuresteni/romani dragi!

  2. Ne bucurăm tare mult să auzim veşti!
    Descrierea (pe care, da, am citit-o în spaniolă/catalană :)) e într-adevăr frumoasă, ca un pasaj din vreo carte..
    Ai dreptate, toată imaginea ţine foarte mult de modul în care ne prezentăm noi ţara, de entuziasmul care ni se vede sau nu pe faţă când vorbim despre ţara sau oraşul nostru şi chiar de primele 2,3 cuvinte care ne vin în cap.
    Trebuie să ne gândim şi aşa..vorbim uneori cu oameni care nu ştiu nimic despre România, poate nici măcar ştirile cu hoţi n-au ajuns la ei. Tu îi faci , atunci, pe loc, cunoştinţă cu România.

    Noi sperăm să fie ca în exemplul tău şi entuziasmul pentru România să fie contagios 🙂

Lasă un răspuns

